Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki kavram. Ancak bu iki kavram mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri dâhilin nazik olan bu iki kavram, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı azıcık daha açkurum ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması dâhilin yapılan çaldatmaışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş enseışı davranışlemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini artırmaya yönelik bir çaldatmaışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da berenarı önemlidir. Ayrıca SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe dâhilin verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belli başlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde geçirmek dâhilin yapılan çaldatmaışmalardır. Elkızı, bu zıtlaştırmayı azıcık daha açkurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Doğrusu SEO dâhilin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi dâhilin yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir sair önemli nüans da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları evetğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çaldatmaışmalarında bu kalıp farklıdır. SEO çaldatmaışmaları daha doğal icraatı kapsar ve sitenize daha örgensel bir gidiş geliş akışı esenlar.
Bu iki kavram, dâhilerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise nişangâh daha ticari evetğu dâhilin dâhilerikler SEO çaldatmaışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu saymak değildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Sadece iki kavram arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha bol ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.